• Начало
  • Услуги
  • За мен
  • Блог
  • Контакти
Marketing Connection
  • Начало
  • Услуги
  • За мен
  • Блог
  • Контакти
"Тежестта" на силните задания

"Тежестта" на силните задания

Създаването на стойностни задания за различните маркетингови дейности често се подценява, но качеството на заданието до голяма степен предопределя качеството на продукта, който получаваме в последствие. Забързани в изпълнението на спешните задачи, понякога не отделяме достатъчно време, мисли и внимание, за да „напълним“ заданието си с качествено съдържание, от което да се „родят“ и качествени идеи за комуникация. Нерядко опитваме да предадем устно информацията и нуждите си на агенцията или ги записваме по-скоро формално. Така се стига до задания, които съдържат доста информация - за пазара, за конкуренцията, за продуктите – повечето от която е вече известна и не помага много за вникването в същността на проблема, който се опитваме да решим.

Мисля, че историята за професора, който преподал на студентите си урок за приоритетите в живота, е много подходяща за да ни напомня, кои са наистина важните неща, които нашия буркан/задание трябва да съдържа. Професорът показал нагледно, че ако първо сложим малкото, но големи камъни (които са ни важни), след това ги допълним с по-малките (по-малко важните) и многобройни камъчета, ще има още място и за пясък, дори и за вода. Не е нищо ново или трудно да се сетим, но ние често го забравяме и „пълним бурканите“ с дреболии и песъчинки и така не оставяме място за важните неща.

Според мен, основните елементи, които придават тежест, стабилност и стойност на едно задание, са точното определяне на хората, за които продуктът или услугата са създадени  и ясното дефиниране на нуждата която ще бъде задоволена или променена. За да можем да определим за себе си  и да споделим с останалите кой е основният двигател на продукта/услугата ни, трябва да започнем с отговорите на въпросите:

1.Защо съществува продуктът/услугата ни?

2. За кого съществува? Кои са най-добрите ни клиенти – с техните ценности, вярвания и убеждения?

3. Защо тези хора биха се заинтересували? Каква тяхна нужда ще задоволим по най-добрия начин? Кое тяхно убеждение ще променим?

Без тази информация, заданието ни ще остане „на повърхността“. След нея, вече може да добавим още данни за: пазарът, конкуренцията, спецификата на продукта/услугата, историята ни. Ще остане място и за песъчинки – всякакви любопитни факти и истории.

Голямото предизвикателство е ние да формулираме ясно заданието си, преди да вземем решение какво, къде, кога и как да комуникираме или да очакваме агенцията да ни предложи идеи за това.

 

Photo by Amy Burk on Unsplash

21.01.2020

Електронен бюлетин

Ако искате да научавате за последните публикации в блога, моля абонирайте се за електронния бюлетин.

Примерно заглавие

Marketing Connection

Общи условия за ползване на уебсайта

Copyright © 2019 Всички права запазени за Marketing Connection

  • Начало
  • Услуги
  • За мен
  • Блог
  • Контакти